SEOبهينه سازي موتور جستجو چيست؟

SEOبهينه سازي موتور جستجو چيست؟

SEO مخفف "بهينه سازي موتور جستجو" است. به عبارت ساده، اين به معناي فرآيند بهبود سايت شما براي افزايش ديد آن است، زماني که مردم محصولات يا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل، بينگ و ساير موتورهاي جستجو جستجو مي کنند. هر چه صفحات شما در نتايج جستجو بهتر ديده شوند، احتمال بيشتري براي جلب توجه و جذب مشتريان بالقوه و فعلي به سمت کسب و کارتان وجود دارد. سئو چگونه کار مي کند؟

موتورهاي جستجو مانند گوگل و بينگ از ربات ها براي خزيدن صفحات در وب، رفتن از سايتي به سايت ديگر، جمع آوري اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده مي کنند. فهرست را مانند يک کتابخانه غول پيکر در نظر بگيريد که در آن يک کتابدار مي تواند يک کتاب (يا يک صفحه وب) براي کمک به شما پيدا کند که دقيقاً همان چيزي را که در آن زمان به دنبال آن هستيد پيدا کنيد.

سپس، الگوريتم‌ها با در نظر گرفتن صدها عامل يا سيگنال رتبه‌بندي، صفحات موجود در فهرست را تجزيه و تحليل مي‌کنند تا تعيين کنند که صفحات ترتيب بايد در نتايج جستجو براي يک پرس‌وجو نمايش داده شوند. در قياس کتابخانه ما، کتابدار تک تک کتاب‌هاي موجود در کتابخانه را خوانده است و مي‌تواند به شما بگويد که دقيقاً کدام يک پاسخ سؤالات شما را خواهد داشت.

عوامل موفقيت سئو ما را مي توان پروکسي براي جنبه هايي از تجربه کاربر در نظر گرفت. به اين صورت است که ربات‌هاي جستجو دقيقاً تخمين مي‌زنند که يک وب‌سايت يا صفحه وب چقدر مي‌تواند به جستجوگر آنچه را که جستجو مي‌کند ارائه دهد.

بر خلاف تبليغات جستجوي پولي، شما نمي توانيد براي به دست آوردن رتبه هاي جستجوي ارگانيک بالاتر به موتورهاي جستجو پولي بپردازيد، به اين معني که کارشناسان سئو بايد کار کنند. اينجاست که ما وارد مي شويم.

جدول تناوبي عوامل سئو ما عوامل را در شش دسته اصلي و وزن هر کدام بر اساس اهميت کلي آن براي سئو سازماندهي مي کند. به عنوان مثال، کيفيت محتوا و تحقيق کلمات کليدي از عوامل کليدي بهينه سازي محتوا هستند و قابليت خزيدن و سرعت از عوامل مهم معماري سئو سايت هستند.

جدول تناوبي سئو که به تازگي به روز شده است همچنين شامل ليستي از سمومي است که از بهترين شيوه هاي سئو مي کاهد. اينها ميانبرها يا ترفندهايي هستند که ممکن است براي تضمين رتبه بالا در روزگاري که روش هاي موتورها بسيار کمتر پيچيده بود، کافي باشد. و، آنها حتي ممکن است براي مدت کوتاهي اکنون کار کنند - حداقل تا زماني که شما دستگير شويد.

ما همچنين يک بخش کاملاً جديد Niches داريم که به عوامل موفقيت سئو در پشت سه جايگاه کليدي مي پردازد: سئوي محلي، اخبار/انتشار، و سئوي تجارت الکترونيک. در حالي که جدول تناوبي کلي سئو ما به شما در بهترين شيوه ها کمک مي کند، دانستن تفاوت هاي ظريف سئو براي هر يک از اين جايگاه ها مي تواند به شما در موفقيت در نتايج جستجو براي کسب و کار کوچک، وبلاگ دستور پخت و/يا فروشگاه آنلاين کمک کند.

الگوريتم هاي جستجو به گونه اي طراحي شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند و تجربه جستجوي کارآمدي را در اختيار کاربران قرار دهند. بهينه سازي سايت و محتواي خود با در نظر گرفتن اين عوامل مي تواند به رتبه بندي صفحات شما در نتايج جستجو کمک کند.

چرا سئو براي بازاريابي مهم است؟

سئو بخش اساسي بازاريابي ديجيتال است زيرا افراد هر ساله تريليون ها جستجو انجام مي دهند، اغلب با هدف تجاري براي يافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات. جستجو اغلب منبع اصلي ترافيک ديجيتال براي برندها است و مکمل ساير کانال هاي بازاريابي است. ديده شدن بيشتر و رتبه بالاتر در نتايج جستجو نسبت به رقباي شما مي تواند تأثير مهمي بر نتيجه شما داشته باشد.

با اين حال، نتايج جستجو در چند سال گذشته در حال تغيير بوده است تا به کاربران پاسخ‌هاي مستقيم و اطلاعاتي بدهد که به احتمال زياد کاربران را به جاي هدايت آنها به وب‌سايت‌هاي ديگر، در صفحه نتايج نگه مي‌دارد.

همچنين توجه داشته باشيد، ويژگي‌هايي مانند نتايج غني و پانل‌هاي دانش در نتايج جستجو مي‌توانند ديد را افزايش دهند و اطلاعات بيشتري درباره شرکت شما به طور مستقيم در نتايج به کاربران ارائه دهند.

در مجموع، سئو پايه و اساس يک اکوسيستم بازاريابي جامع است. وقتي متوجه شديد که کاربران وب‌سايت شما چه مي‌خواهند، مي‌توانيد آن دانش را در کمپين‌هاي خود (پرداخت و ارگانيک)، در سراسر وب‌سايت، در ويژگي‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي خود و موارد ديگر پياده‌سازي کنيد.

چگونه مي توانم سئو را ياد بگيرم؟

نکته: منتظر به‌روزرساني جدول تناوبي SEO 2021 ما باشيد که در SMX Advanced در 15 ژوئن راه اندازي مي‌شود!

براي بررسي مفيد سئو، جدول تناوبي عوامل سئو شما را با تمام مفاهيم کليدي که بايد بدانيد، از جمله عناصر موفقيت آميز سئو درون صفحه و خارج از صفحه، به علاوه «سموم» يا تاکتيک‌هايي که مي‌تواند به شما آسيب برساند، آشنا مي‌کند.

جدول و گزارش همراه نيز به سه بخش جستجو نگاه مي کند:

سئوي محلي

سئوي انتشار/اخبار

سئوي تجارت الکترونيک

جدول تناوبي عوامل SEO به عنوان پايه و اساس اين راهنماي سئو عمل مي کند. اين منابع با هم به شما کمک مي کند تا در مورد کسب و کار اينترنتي اطلاعات کسب کنيد و استراتژي خود را براي موفقيت آگاه کنيد.

راهنماي سرزمين موتورهاي جستجو براي سئو

به عنوان همراهي با جدول تناوبي عوامل سئو ما، راهنماي سرزمين موتورهاي جستجو براي سئو شما را از اصول بهينه سازي براي جستجو راهنمايي مي کند تا بتوانيد يک استراتژي قوي براي هدايت ترافيک ارگانيک به سايت خود ايجاد کنيد.

در راهنماي زير، ما اين عوامل را عميق‌تر توضيح مي‌دهيم و نکات تاکتيکي کارشناسان در مورد بهينه‌سازي موتورهاي جستجو را برجسته مي‌کنيم که به وب‌سايت شما کمک مي‌کند بازديدکنندگان بيشتري از جستجوي ارگانيک داشته باشد.

فصل 1: انواع عوامل موفقيت موتور جستجو: اينها عوامل داخلي و خارجي هستند که مي توانند بر رتبه بندي جستجوي شما تأثير بگذارند. ما همچنين به عمودي هاي طاقچه در سئو و تاکتيک هاي سمي SEO براي جلوگيري از آن نگاه خواهيم کرد.

فصل 2: ??محتوا و عوامل موفقيت موتور جستجو: براي ايجاد محتواي با کيفيت بالا که موتورهاي جستجو و مخاطبان هدف شما را دوست داشته باشند، اين عناصر را در ذهن داشته باشيد.

فصل 3: معماري سايت و عوامل موفقيت موتور جستجو: بياييد به پشت صحنه برويم و جنبه هايي از سايت شما را بررسي کنيم که دسترسي موتورهاي جستجو را آسان مي کند و بر تجربه کاربر تأثير مي گذارد.

فصل 4: کد HTML و عوامل موفقيت موتور جستجو: برچسب‌هاي HTML و داده‌هاي ساختاريافته به سازماندهي اطلاعات در سايت شما کمک مي‌کنند و به موتورهاي جستجو کمک مي‌کنند تا محتواي شما را درک کنند.

فصل 5: اعتماد، اعتبار، تخصص و رتبه بندي جستجو: نحوه تعامل کاربران شما با سايت شما، و همچنين اعتبار و اعتبار آن، به موتورهاي جستجو کمک مي کند تا تعيين کنند که آيا ارزش نشان دادن به کاربران را دارد يا خير.

فصل 6: ايجاد لينک و رتبه بندي در موتورهاي جستجو: چرا لينک ها هنوز مهم هستند و چه چيزي در مورد محتواي شما به موتورهاي جستجو مي گويند.

فصل 7: شخصي‌سازي و رتبه‌بندي موتورهاي جستجو: اينها عناصر خاص کاربر مانند مکان و هدف هستند که مي‌توانند بر نتايجي که کاربران مي‌بينند تأثير بگذارند.

فصل 8: سموم و جريمه هاي هرزنامه موتور جستجو: مراقب «ميانبرهاي» سئو باشيد. گرفتار شدن با استفاده از اين تاکتيک ها به طور بالقوه مي تواند منجر به جريمه اقدام دستي شود يا حتي سايت شما را از فهرست جستجو حذف کند.

فصل 9: عمودهاي در حال ظهور در جستجو: جستجوي صوتي، محلي، تصويري و ويديويي راه‌هاي جديدي را براي کاربران براي يافتن آنچه به دنبال آن هستند نشان مي‌دهد. در حالي که هر کدام فرصت‌هاي متفاوتي را براي برندها فراهم مي‌کنند، اما همچنان بر اساس اصول بنيادي سئو هستند.

اخبار سئو روزانه و مشاوره تخصصي سئو

علاوه بر اخبار روزانه از کارکنان تحريريه ما، Search Engine Land مقالات روزانه را از مشارکت کنندگان خبره منتشر مي کند که مسائل سئو را عمدتاً از ديدگاه دروني پوشش مي دهد.

براي آخرين اخبار سئو و ستون هاي متخصص، کانال SEO را مرور کنيد. ثبت نام کنيد تا خبرنامه ايميل روزانه Search Engine Land را دريافت کنيد که شامل خلاصه اي از اخبار بازاريابي جستجو و تجزيه و تحليل و بينش انحصاري است.

کتابخانه SEO Lands Search Engine

علاوه بر پوشش سئو به طور کلي، Search Engine Land همچنين داراي مناطق بهينه سازي موتور جستجو به طور خاص براي موتورهاي جستجوي اصلي است:

سئو گوگل

به روز رساني الگوريتم گوگل

کنسول جستجوي گوگل

بينگ سئو

دريافت اخبار و مشاوره سئو به صندوق ورودي شما

براي خلاصه اي از آخرين اخبار، نکات و تاکتيک هاي مرتبط با سئو از سايت موتورهاي جستجو و ساير منابع در سراسر وب، در خبرنامه مختصر روزانه ما مشترک شويد.

 

برچسب ها: SEOبهینه,سازی,موتور,جستجو,چیست؟,
[ يکشنبه 16 مرداد 1401 ] [ 18:54 ] [ کاووسی فر ]
[ ]